Tuesday, February 1, 2011

Brita kook


Et besee pole mul kunagi suur lemmik olnud, siis pole ka varem seda traditsioonilist kooki teinud. Nüüd aga otsisin mingit vaheldust juustukookidele ja leidsin, et päris huvitav oleks ära proovida nii Brita koogi kui beseerulli tegu. Tulemus sai mu jaoks üllatavalt mõnus, kuna beseekiht ei ole väga paks ning täidis ja marjad olid koogi mõnusalt mahlaseks immutanud.




Põhi:

1 muna

3 munakollast

1 dl suhkrut

150 g võid

2,5 dl jahu

1 tl vanillisuhkrut

2 tl küpsetuspulbrit

Besee:

3 munavalget

1,5 dl suhkrut

Täidis:

2 dl vahukoort

100 g ricottat

2-3 sl suhkrut

vaarikaid

Sulata või ja jäta jahtuma. Mikserda muna, munakollased ja suhkur kohevaks tugevaks vahuks. Lisa jahutatud või ja seejärel eelnevalt läbi segatud kuivained. Laota tainas küpsetuspaberiga kaetud suurele ahjuplaadile. Beseemassi jaoks mikserda munavalged ja lisa samal ajal vähehaaval suhkur. Jaga mass lusika abil kuhjakestena taignale ja silu noaga ühtlaseks õhukeseks kihiks. Küpseta ahjus alumisel siinil 175 kraadi juures 20 minutit. Tõsta restile jahtuma. Lõika täiesti jahtunud kook pooleks (mitte kihtideks vaid keskelt pooleks) ning kata üks pool marjade ja täidisega (selleks vahusta koor suhkruga ja sega ricottaga). Kata kook teise poolega ja tõsta külmkappi tahenema (võiks seal olla üleöö).

4 comments:

  1. Väga-väga isuäratav näeb välja!
    Tundub et kook õnnestus suurepäraselt, välimus on küll 5+!

    ReplyDelete
  2. Tänud! Kle tundub jah, et vähemalt praegu tuli täitsa hästi välja, et kõik toimis :)

    ReplyDelete
  3. Ma nüüd täna võtsin julguse kokku ja tegin üle 2 aasta jälle Brita kooki. Ja juhuu... tuligi välja!:) Ma ei tea kas nii hea kui viimati sinu pool saadu aga ma olen igal juhul rahul! Võtan selle koogi oma kooginimekirja tagasi:P

    ReplyDelete
  4. Mis retsepti järgi Sa tegid? Ma pole veel kordagi tuksi suutnud keerata (ptui-ptui-ptui), aga homseks plaanin topelt suure teha, et tööle viia, nüüd oleks küll murphy, kui esimest korda ei õnnestuks :S

    ReplyDelete